Czym różni się analiza rynku od badania rynku?

Czym różni się analiza rynku od badania rynku?

Są to dwa terminy, których często używamy zamiennie. Jednak nie zawsze jest to prawidłowe.

Badania i analizy rynku to coraz popularniejsze praktyki, którymi zajmują się już nie tylko środowiska akademickie. Poznanie różnicy między tymi dwoma pojęciami pomaga w odpowiednim zastosowaniu ich wyników w biznesie. Przeanalizujmy je więc po kolei.

 

Co to jest badanie rynku?

Badania rynku to najszerszy termin określający czynności związane z gromadzeniem informacji o zjawiskach i procesach występujących w naszej branży biznesowej. To tzw. termin-parasol, który zawiera w sobie wiele innych istotnych elementów. Gdy mówimy o badaniach rynku, to mówimy też jednocześnie o analizie rynku, prognozowaniu, wszelkich badaniach jakościowych i ilościowych oraz o implementacji wyników badania w praktyce.

 

Co to jest analiza rynku?

Analiza rynku, jak zdążyliśmy już zauważyć, jest terminem węższym, niż badania rynku. Analiza odnosi się do zbierania informacji o przeszłych i aktualnych zjawiskach na rynku. Jej uzupełnieniem jest prognozowanie. W tej sytuacji można powiedzieć, że analiza rynku jest częścią badań rynku, gdy decydujemy się na ich podział ze względu na horyzont czasowy.

 

Dlaczego czasami używa się tych terminów zamiennie?

O ile powyższy podział jest istotny dla praktyków badań rynku to dla klientów już niekoniecznie. Używanie tych dwóch definicji zamiennie pozwala wszystkim zainteresowanym łatwiej zebrać istotne informacje w internecie.

 

Już dziś skorzystaj z profesjonalnej analizy rynku

W porównaniu do ogólnych badań marketingowych, badania i analizy rynku wymagają sporej wiedzy, by z ich potencjału skorzystać w praktyce i wymiernie pomóc przedsiębiorstwom w podejmowaniu decyzji. W tej sytuacji zachęcamy do korzystania z pomocy firm profesjonalnie zajmujących się analizą rynku. Dzięki coraz większej popularności tej praktyki znalezienie firm oferujących takie usługi staje się stosunkowo proste, nawet dla małych i średnich firm. Koniecznie należy więc skorzystać z tej szansy.

 

Poleć artykuł

Komentarze