Czym się kierować, wybierając firmę do tworzenia strony internetowej?

Czym się kierować, wybierając firmę do tworzenia strony internetowej?

Własna strona internetowa to w dzisiejszych czasach najskuteczniejszy kanał marketingowy, a także najlepsza forma kontaktu z potencjalnymi klientami.

Warto więc wiedzieć, jak powinna wyglądać dobrze przygotowana i funkcjonalna strona www, a także czym się kierować przy wyborze specjalistów, którzy ową stronę stworzą. Nie jest to zadanie proste, wymaga bowiem nie tylko znajomości oprogramowania, ale też elementarnego choćby poczucia gustu. Stworzenie idealnej strony internetowej wymaga również znajomości rynku, aktualnych trendów czy nowinek technicznych.

Lista wymagań dotyczących strony internetowej zdaje się nie mieć końca, a odpowiednie jej przygotowanie wymaga sporych nakładów pracy i czasu. Jak więc wybrać firmę, która przygotuje atrakcyjną wizualnie i prostą w obsłudze stronę internetową?

 

Zdobądź informacje o firmie

Oczywiście pierwszym krokiem do sprawdzenia, czy dana firma jest rzetelna, będzie odwiedzenie ich strony internetowej – a jeśli „szewc w dziurawych butach chodzi”, powinniśmy raczej poszukać innego wykonawcy. Tutaj możesz znaleźć przykład oferty na tworzenie stron www.

Dobrze będzie też sprawdzić, jak długo firma działa na rynku, jak wielu klientów obsługuje i jaka jest jej pozycja w internecie. Dlatego jeśli szukamy rzetelnego i odpowiedzialnego wykonawcy, powinniśmy raczej wziąć pod uwagę pierwsze strony w rankingach wyszukiwarek.

 

Kontakt z wykonawcą

Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy sprawdzić, jest to, jak będzie wyglądał kontakt między nami a osobą odpowiedzialną za prowadzenie i rozwój naszego serwisu www. Trudno będzie nam się układała współpraca z kimś, kto nie odbiera telefonów albo nie uwzględnia naszych życzeń i spostrzeżeń.

Jakość obsługi klienta możemy określić już na podstawie pierwszego kontaktu z wykonawcą. Jak to zrobić? Po pierwsze, należy zadawać pytania i kontrolować, jak szybko uzyskamy na nie odpowiedź. Po drugie, współpracując z profesjonalną firmą, już na samym początku powinniśmy spodziewać się ze strony jej przedstawicieli kilku pytań, które pozwolą nam określić nasze wymagania co do strony. Powinniśmy zostać zapytani o:

  • główny cel prowadzenia strony – czy zależy nam na zbudowaniu wizerunku firmy, na realizacji celów sprzedażowych, a może na dostarczaniu internautom określonych informacji?
  • oczekiwania względem klientów – mają być zachęcani do zakupu konkretnych produktów, a może poprzez stronę uzyskiwać nowe informację o naszej działalności?
  • konkurencję, czyli firmy przodujące w twojej branży, które twoim zdaniem mają idealną stronę www.

Brak telefonicznego lub chociaż mailowego kontaktu bezpośrednio oznacza niemożność wprowadzania zmian i innowacji, a to w prostej linii znaczy, że nasz serwis online nie będzie się rozwijał, co skutkować może utratą klientów na rzecz konkurencji.

 

Cena i jakość wykonywanych usług

Najczęściej oba te czynniki są od siebie zależne, jednak najniższa cena nie zawsze oznacza niską jakość, a najwyższa – wysoką. O jakości świadczonych usług można się przekonać w bardzo prosty sposób – wystarczy odwiedzić strony dotychczasowych klientów danej firmy.

 

Kompleksowość usług

Stworzenie ładnej i funkcjonalnej strony internetowej to dopiero pierwszy krok na drodze do wypromowania naszej marki w internecie. Niezbędne okażą się także działania pozycjonujące (SEO, czyli Search Engine Optimization). Są to wszelkiego rodzaju zabiegi zmierzające do wywindowania danej witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dostępnym użytkownikom wyszukiwarek internetowych.

To bardzo ważne, ponieważ statystki wskazują, że zaledwie niewielki odsetek osób wyszukujących określone frazy kluczowe odwiedza więcej niż pierwszą stronę z wynikami. Dlatego dobrze będzie, jeśli firma, która zajmowała się przygotowaniem naszej strony www, oferuje także działania z zakresu wstępnej optymalizacji pod wyszukiwarki. Dzięki temu upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu i zaoszczędzimy czas.

Poleć artykuł

Komentarze