Gwarancja tanich połączeń w VoIP

Gwarancja tanich połączeń w VoIP

Telefonia internetowa wyrasta na poważnego konkurenta dla tradycyjnej telefonii stacjonarnej i komórkowej. Przyczyna takiego stanu rzeczy są przede wszystkim bardzo tanie połączenia krajowe i zagraniczne, z jakich może korzystać klient

Na czym to polega?

Telefonia internetowa bazuje na technologii VoIP, czyli Voice over internet protocal. Polega to na przekazywaniu dźwięku - głosu rozmówców na dowolną odległość za pośrednictwem protokołu internetowego. W praktyce, aby rozmawiać przez internet wystarczy odpowiedni program, aplikacja lub urządzenie. Odbiorca połączenia głosowego może, ale nie musi korzystać z telefonii internetowej. Może on być abonentem telefonii stacjonarnej lub komórkowej u dowolnego operatora.

Internet od lat jest skutecznym i efektywnym narzędziem komunikacji. Możemy za jego pośrednictwem porozumiewać się online za pomocą poczty elektronicznej, komunikatorów tekstowych i głosowych, wideokonferencji czy chatów i for dyskusyjnych. Obecnie coraz bardziej rozwija się telefonia VoIP, którą na polskim rynku oferuje między innymi marka FCN - jeden z głównych operatorów sieci VoIP.

 

Co zyskuje klient?

Korzystając z telefonii VoIP można uzyskać gwarancję tanich połączeń krajowych i zagranicznych, także do odbiorców w sieciach komórkowych. Podczas realizacji połączenia zastępowane jest łącze analogowe, łączem IP. W ten sposób powstaje niezawodna sieć, funkcjonująca znacznie lepiej niż tradycyjna, standardowa telefonia stacjonarna.

Główną korzyścią wynikającą z zastosowania w praktyce telefonii internetowej, są tanie rozmowy. Ceny połączeń międzynarodowych i krajowych w ofercie operatorów VoIP są bezkonkurencyjne. Za minutę połączenia do odbiorcy na przykład w Stanach Zjednoczonych można zapłacić zaledwie 5 groszy, a w Wielkiej Brytanii - 7 groszy. Wewnątrz sieci operatora telefonii VoIP rozmowy wykonywane mogą być całkowicie za darmo.

Nie trzeba martwić się, że w parze z niskimi stawkami za połączenia głosowe w sieci VoIP, idzie niska ich jakość. Czołowi operatorzy sieci telefonii internetowej zapewniają wysoką jakość połączeń, bez przerw i zakłóceń w nadawaniu sygnału głosowego. Na początku funkcjonowania sieci VoIP rzeczywiście jakość połączenia mogła stanowić problem, ale popularyzacja szerokopasmowego internetu powoduje, że głos w słuchawce przy korzystaniu z telefonii VoIP brzmi dokładnie tak samo, jak w telefonii stacjonarnej czy komórkowej, albo nawet lepiej.

Wbrew pozorom, nie potrzeba dokonywać kosztownych inwestycji w sprzęt telefoniczny, aby na co dzień móc korzystać z telefonii internetowej. Wystarczy bramka VoIP zainstalowana na dotychczasowych aparatach stacjonarnych albo skorzystanie z aplikacji na smartfony, aby można było tego dokonać. Wielu operatorów VoIP oferuje także swoim klientom możliwość przeniesienia dotychczasowego numeru telefonu. Dlatego nie ma potrzeby jego zmiany.

Poleć artykuł

Komentarze