Jak efektywnie budować swoją działalność afiliacyjną?

Jak efektywnie budować swoją działalność afiliacyjną?

„Afiliacja naprawdę działa” - przekonują od kilku lat najbardziej popularni i godni zaufania blogerzy, często dzieląc się na swoich stronach statystykami przychodów z afiliacji. W ten sposób pokazują, że można – i że warto! – zarabiać w ten sposób na swojej działalności online.

 

W jaki sposób rekomendować produkty, aby przynosiło to zysk?

Sieci afiliacyjne zapewniają szereg narzędzi, które dają wydawcy możliwość dzielenia się rekomendowanymi produktami ze swoją społecznością. O tym, jak tworzyć oraz wykorzystywać najpopularniejsze z nich – linki partnerskie, widżety, banery i pliki xml, przeczytacie na blogu sieci afiliacyjnej webePartners.

Po wyborze narzędzia (bądź narzędzi, bo nie trzeba się wcale ograniczać), warto zastanowić się, w jaki sposób stosować je efektywnie.

Bezpośrednie wklejenie linku partnerskiego na stronę, w komentarzu czy grupie na kanale social media lub na forum internetowym, nie przyniesie prawdopodobnie pożądanego efektu. Podobnie nieefektywne okaże się zasypanie swojej strony internetowej banerami i widżetami. Nie zachęci to użytkowników do kliknięcia w przedstawione mu kreacje.

Sukces polega na tym, by skupić się nie tyle na ilości, co na długofalowej jakości. Najprostsza okaże się działalność afiliacyjna w tych branżach, na które zawsze jest popyt. Zaliczamy do nich przede wszystkim modę, urodę, zdrowie oraz żywność. Zawsze będziemy potrzebować ubrań, obuwia, produktów do pielęgnacji i higieny oraz żywności… pragnienie ostatniego elementu pojawia się nawet kilka razy dziennie :)

W jaki sposób zachęcać innych użytkowników Internetu, by spełnianie tych potrzeb realizowali poprzez naszą rekomendację? Musi być ona wystarczająco przekonująca! Siła i zasięg jej działania zależy od kilku czynników…

 

Rekomendacja nie powinna być celem samym w sobie

Polecając dany produkt, warto przede wszystkim wyjaśnić, dlaczego użytkownik powinien kupić daną rzecz. W przypadku blogów modowych, częstą praktyką jest zamieszczanie wpisu ze stylizacją, a następnie informowanie czytelników (poprzez stosowanie linków partnerskich bądź widżetów), gdzie mogą zakupić dany produkt. Blogi kulinarne albo kosmetyczne korzystają z podobnych metod. Do właściwej treści wpisu dodaje się informację, gdzie można znaleźć produkty użyte do przygotowania opisywanego przepisu czy kosmetyki wykorzystane do wykonania makijażu.

Nie ogranicza się to jednak tylko do blogerów – przy rekomendacji danego produktu na swoim koncie na portalu społecznościowym czy w komentarzu, lepszy efekt osiągnie poinformowanie swojej społeczności, że wydawca poleca dany produkt, ponieważ sam szukał rozwiązania konkretnego problemu i dana rzecz mu to umożliwiła.

 

Spójność jest ważna w afiliacji

Bloger, który promuje zdrowy styl życia a później wrzuca banery sieci fast-food, nie tylko straci w oczach swoich odbiorców, ale także nie powinien spodziewać się zarobku na takiej reklamie, bo odwiedzający jego czytelnicy chętniej skorzystają zapewne z reklamy siłowni czy miejsca sprzedającego świeżo wyciskane soki. Podobnie, na kanale YouTube z treściami dla dzieci czy młodzieży, reklama samochodów bądź kredytów mieszkaniowych nie przyniesie zadowalającego efektu – subskrybenci takiego kanału nie stanowią grupy docelowej tego typu produktów.

Także ta kwestia nie dotyczy tylko blogów. Polecanie maszynki do mięsa na forum dla wegan czy dzielenie się na swoim Facebooku bądź Instagramie reklamą świetnych butów do biegania w sytuacji, gdy większość znajomych wydawcy wie, że jest on zwierzęciem kanapowym – nie przekona odbiorców reklamy do skorzystania z niej, bo nie będzie ona wiarygodna w ich oczach.

 

Reasumując – aby afiliacja przyniosła pożądany efekt, należy polecać produkty i usługi, z których

 

Anna Biernacka
Content Manager w webePartners

 

Poleć artykuł

Komentarze