Obsługa informatyczna - kiedy się przydaje?

Obsługa informatyczna - kiedy się przydaje?

Zjawisko outsourcingu staje się coraz powszechniejsze; to nowoczesny sposób zarządzania firmą. Najważniejszą jego zaletą jest oszczędność - zarówno środków finansowych, jak i czasu. Obecnie coraz częściej firmy korzystają z usług IT. Kiedy więc warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Czym jest obsługa informatyczna firm?

Zjawisko to polega na zastąpieniu w firmie informatyka zatrudnionego na etat - nawiązaniem współpracy na zasadzie outsourcingu. Wystarczy tylko wykupić pakiet w firmie zewnętrznej, świadczącej usługi z zakresu opieki informatycznej.

W praktyce opieka taka polega na okresowych wizytach informatyka w firmie oraz zdalnym rozwiązywaniu przez niego pojawiających się problemów. To, jak często informatyk odwiedzi firmę i na jakie wsparcie z jego strony możemy liczyć, zależy od rodzaju wykupionego pakietu. Obecnie branża IT jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań, które gwarantują znaczną poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jednak aby w szybkim czasie odczuć wymierne korzyści, konieczne jest zawarcie współpracy w ramach B2B z doświadczoną firmą. Jedną z takich profesjonalnych firm, która działa na rynku warszawskim, jest IT Powers - szczegóły na temat oferty znajdziesz na https://itpowers.pl/. Wieloletnie doświadczenie w branży, znajomość najnowszych technologii i nowinek w świecie IT oraz doświadczony zespół specjalistów - te wszystkie czynniki sprawiają, że firma świadczy usługi na najwyższym poziomie przy zachowaniu atrakcyjnych cen.

 

Kiedy warto skorzystać z usług IT?

Usługi informatyczne dla firm to opcja, z której warto skorzystać, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa i liczby zatrudnionych w nim pracowników. Na takiej współpracy zyskają zarówno jednoosobowe działalności, jak i większe firmy. Brak konieczności zatrudniania informatyka czy wręcz tworzenia własnego działu IT to dla każdego przedsiębiorstwa ogromne korzyści finansowe i organizacyjne. A oto one:

  • oszczędność środków finansowych na zatrudnienie informatyka czy programisty, ale także tych przeznaczonych na jego rekrutację;

  • obniżenie ryzyka związanego z kwalifikacjami zawodowymi informatyka - ich weryfikacja należy do obowiązków zatrudniającej go firmy, czyli firmy, w której wykupujesz pakiet;

  • oszczędność czasu koniecznego do przeprowadzenia rekrutacji pracownika oraz jego przeszkolenia i wdrożenia;

  • informatyk z firmy zewnętrznej zawsze jest dostępny. Jeśli przebywa na zwolnieniu lekarskim lub wyjedzie na wakacje - na jego miejsce przydzielany jest inny. To znacznie bezpieczniejsze wyjście niż zatrudnienie “własnego” pracownika, którego w przypadku nieobecności nie ma kto zastąpić.

 

Na co możemy liczyć i co zyskać?

Oferty firm świadczących wsparcie IT różnią się od siebie szczegółami, jednak z pewnością można stwierdzić, że w zakres usług wchodzą:

  • regularne wizyty informatyka w firmie - może on zjawiać się raz w tygodniu lub raz w miesiącu;

  • zdalna pomoc informatyka w określonych w umowie godzinach;

  • opieka nad serwerami;

  • sporządzanie kopii dokumentów oraz zabezpieczenie ich;

  • przyjazd informatyka na zgłoszenie awarii;

  • obsługa sieci informatycznych;

  • doradztwo przy zakupie sprzętu komputerowego oraz oprogramowania;

  • instalacja i konfiguracja oprogramowania, szkolenia z zakresu obsługi sprzętu oraz oprogramowania dla pracowników firmy.

Dzięki możliwości wykupienia dowolnego pakietu możesz wybrać dla Twojej firmy takie usługi, które są naprawdę konieczne. Nie musisz więc płacić za usługi, z których nie będziesz korzystał.

 

Naprawa sprzętu też jest ważna

Obsługa informatyczna firm oferuje szeroki wachlarz usług, który, odpowiednio wykorzystany, pozwoli na pełne realizacje zadań oraz sprawne funkcjonowanie. Dodatkowym atutem firm usługowych związanych z obsługą IT jest świadczenie usług naprawy sprzętu komputerowego - laptopów, tabletów, komputerów stacjonarnych. Szybka reakcja na problemy techniczne zdecydowanie pomoże w utrzymaniu płynności działania firmy oraz zmniejszy koszty związane z drogimi naprawami sprzętu.

 

Outsourcing

W prowadzeniu biznesu bardzo ważnym czynnikiem jest czas. Outsourcing IT pozwala na realizowanie ważnych zadań bez konieczności poświęcania uwagi zagadnieniom technicznym. Outsourcing IT dla firm daje gwarancję zachowania ciągłości procesów biznesowych, które są ściśle powiązane ze sprawnym działaniem całej infrastruktury informatycznej. Część z nich ma wirtualną postać – są to dane cyfrowe, zapisane kontakty, wystawione dokumenty w formie elektronicznej, e-sprzedaż, system ERP. Problem w jednym z tych obszarów może całkowicie zdezorganizować pracę działu, a nawet całej firmy. Sprawne wsparcie dla firm w zakresie szeroko rozumianej współpracy IT to klucz do sukcesu, który pozwoli uniknąć podstawowych błędów.

 

Jak wybrać najlepszą firmę?

Aby mieć pewność, że opieka informatyczna będzie przebiegała sprawnie i profesjonalnie, warto wybrać firmę, która:

  • ma już doświadczenie na rynku usług informatycznych i może poszczycić się współpracą z wieloma przedsiębiorstwami;

  • zatrudnia najlepszych informatyków i programistów, którzy przechodzą regularne szkolenia i kursy, a ich doświadczenie i kompetencje nie budzą najmniejszych wątpliwości;

  • zapewnia szeroki pakiet usług, które z łatwością dopasujesz do swoich potrzeb;

  • gwarantuje przyjazd informatyka lub zdalne rozwiązywanie problemów w najkrótszym możliwym terminie;

  • cieszy się doskonałą opinią klientów.

Jak zawsze, tak i w tym przypadku warto wstępnie wybrać kilka firm, zapoznać się z informacjami znajdującymi się na ich stronach internetowych, wymienić się korespondencją mailową. Dobrze też porównać opinie samych klientów na temat tych firm - one powiedzą o jakości obsługi najwięcej.

Obsługa informatyczna to najlepsza alternatywa dla tworzenia w firmie samodzielnego stanowiska pracy informatyka lub programisty. Nie tylko zapewnia optymalizację kosztów, ale także wygodę i najwyższą jakość usług.

Poleć artykuł

Komentarze