Recepcja fryzjerska - co mówi klientowi o Twoim salonie fryzjerskim?

Recepcja fryzjerska - co mówi klientowi o Twoim salonie fryzjerskim?

Profesjonalny salon fryzjerski to nie tylko usługi na najwyższym poziomie, ale także elegancki lokal, do którego klienci chętnie wracają. To właśnie recepcja fryzjerska odpowiada za pierwsze wrażenie, dlatego tak ważne jest, aby dobrze ją urządzić. Zobacz, na co zwracają uwagę goście salonu.

Recepcja fryzjerska – jakie są jej funkcje?

Recepcja to niezbędny element w każdym renomowanym salonie fryzjerskim, przede wszystkim ze względu na jej praktyczną funkcję. Jest to strategiczne miejsce, z którego zarządza się całą pracą – to tutaj przyjmujemy klientów, odbieramy telefony, rezerwujemy terminy, organizujemy zadania dla personelu. Recepcja to małe biuro, ale także swoista wizytówka salonu. Musi być odpowiednio wyposażona i umiejscowiona, a za ladą powinien stanąć wykwalifikowany pracownik.

 

Elegancka recepcja fryzjerska

Nawet najdroższa i najbardziej nowoczesna recepcja nie wygląda dobrze, jeśli nie jest dopasowana do ogólnej aranżacji wnętrza. W zależności od stylu i kolorystyki otoczenia wybierz mebel, który będzie ładnie komponował się z całością. Recepcja powinna być widoczna od wejścia, ale nie może zbyt jaskrawo odznaczać się na tle wystroju salonu. Jest dużo opcji do wyboru – minimalistyczne recepcje czarno-białe, klasyczne z drewnianymi elementami albo bardziej glamour, z połyskującym metalem lub skórzanym obiciem. Możesz poszukać inspiracji na https://modnakaja.pl/pl/meble-fryzjerskie-oferta-48h_recepcje. Ważne, żeby mebel prezentował się schludnie i stylowo.

 

Gdzie umieścić recepcję?

Wybór miejsca na recepcję może mieć kluczowe znaczenie dla codziennego funkcjonowania salonu. Jak już wspomnieliśmy, punkt przyjmowania klientów powinien być zlokalizowany blisko wejścia. Jeśli łączymy recepcję z poczekalnią, możemy umieścić ją trochę na uboczu, na przykład przy ścianie, aby zostawić przestrzeń dla siedzeń i stolików. Jeśli natomiast recepcja stanowi osobne pomieszczenie, dobrze jest postawić ladę w jego centralnej części. Dzięki temu klient natychmiast po przekroczeniu progu salonu będzie wiedział, gdzie skierować swoje kroki.

 

Wyposażenie recepcji fryzjerskiej i obsługa klienta

Kiedy obsługujemy klienta przy recepcji, powinien on mieć poczucie, że jest traktowany poważnie i z szacunkiem. Na pewno zwróci uwagę na jakość pracy recepcjonistki. Najbardziej istotny jest sam kontakt z gościem, a więc uśmiech na twarzy oraz życzliwe obejście. Pracownik salonu także musi prezentować się nienagannie – dobrze ubrany i uczesany. Recepcję organizujemy tak, aby zapewnić klientowi jak najlepszą i możliwie najszybszą obsługę. W tym celu należy zgromadzić potrzebne wyposażenie: komputer, telefon, kalendarz wizyt, kasę z terminalem płatniczym, wszystkie konieczne dokumenty. Warto więc wybrać recepcję, która ma wystarczającą ilość miejsca, półek oraz przegródek na poszczególne przedmioty – znacznie ułatwi to pracę.

 

Pamiętaj, aby zadbać o wszystkie wyżej wymienione aspekty. Każdy szczegół ma wpływ na to, jak goście postrzegają twój salon fryzjerski. Prawidłowo zorganizowana recepcja to już połowa sukcesu!

Poleć artykuł

Komentarze