Tanie sposoby reklamy firmy

Tanie sposoby reklamy firmy

Tradycyjne formy reklamy w prasie drukowanej czy telewizji powoli odchodzą w przeszłość, tak ze względu na wysokie koszta, jak i małą skuteczność trafienia do grupy docelowej.

Dla właścicieli firm kwestia dotarcia do zainteresowanych klientów jest sprawą kluczową, a także istotną pozycją w budżecie przedsiębiorstwa. Optymalizacja działań marketingowych polega na jak najmniejszych nakładach finansowych przy jednoczesnym celnym trafieniu z reklamą do osób potencjalnie zainteresowanych.

Obecnie najtańszym i jednocześnie najszerzej rozpowszechnionym narzędziem komunikacyjnym jest Internet. Sieć umożliwia kontakt z dużą liczbą potencjalnych odbiorców, zainteresowanych naszym produktem lub usługą. Dlatego tak ważne jest posiadanie własnej witryny www - od tego powinna zacząć każda firma. Koszt jej wykonania nie jest zbyt wysoki, a zawarte na niej informacje dotyczące profilu działalności, oferty i dane kontaktowe będą cenne dla klientów. Należy poświęcić sporo uwagi, by strona była regularnie aktualizowana, poprawnie zoptymalizowana oraz zarządzana w taki sposób, by zapewnić odwiedzającym jak najpełniejszą wiedzę o oferowanych produktach i usługach.

By zwiększyć popularność witryny, warto poza ofertą udostępniać na niej ciekawe materiały związane z branżą. Artykuły, opinie czy porady wyszukane przez zainteresowane osoby przeniosą je na stronę firmy i być może skłonią do skorzystania z usług.

Ale sama strona to nie wszystko. Aktywność internetowa ma jeszcze wiele oblicz. Przede wszystkim - tematyczne fora. Odwiedzane przez ludzi związanych z daną dziedziną są miejscem wymiany opinii, nowinek, zadawania pytań. Będąc zarejestrowanym użytkownikiem, dobrze jest służyć na nich radą i pomocą, budować zaufanie i poczucie odpowiedzialności. Oczywiście adres strony internetowej powinien być podany w podpisie, dzięki czemu zainteresujemy nią innych użytkowników forum.

Posiadając już stronę internetową, można udostępnić klientom opcję subskrypcji newslettera. Regularny kontakt e-mailowy nie tylko pozwoli im pamiętać o naszej działalności, ale i umocni więź z marką. Ponadto zainteresowani dostawać będą listę ofert i promocji, dostosowaną do ich indywidualnych oczekiwań.

Równie celną, a przy tym całkowicie darmową forma reklamy jest aktywność na portalach społecznościowych. Fanpage firmy można prowadzić samemu lub zlecić to komuś za niewielką opłatą. Umieszczane posty powinny mieć pozytywny wydźwięk, a jednocześnie zachęcać do dyskusji i komentowania - im więcej komentarzy i polubień, tym większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia nowych klientów. Dzięki portalom społecznościowym można tez dołączać do tematycznych grup i tym samym być na bieżąco z branżowymi informacjami.

Poza wszelkimi formami aktywności w sieci, warto też pamiętać o reklamie fizycznej. Oklejenie samochodu estetycznie podanymi informacjami z nazwą firmy, logo i adresem strony www, umieszczenie tablicy informacyjnej przy siedzibie czy kolportaż ulotek - wszystkie te formy nie wiążą się z dużymi kosztami, a mogą wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów, których obecność w sieci jest sporadyczna.

Poleć artykuł

Komentarze